Thursday, February 5, 2009

Nusa Leisure Travel tawar pakej murah






SYARIKAT agensi pelancongan, Nusaleisure Travel Sdn Bhd memberi fokus kepada pakej pelancongan ke Indonesia kerana ia mendapat sambutan baik rakyat negara ini.

Pengurusnya, Nazeran Jusoh, berkata kos melancong ke Indonesia lebih murah berbanding destinasi lain selain persamaan dari segi bahasa dan budaya.


Beliau berkata, antara lokasi yang ditawarkan ialah Jakarta, Bandung, Bali, Jogjakarta, Solo, Surabaya, Medan, Palembang, Padang, Bukit Tinggi dan Aceh.

“Indonesia ialah lokasi membeli-belah paling murah bagi rakyat Malaysia di luar negara.

"Indonesia menjadi pilihan kerana ia negara serumpun dan mempunyai banyak persamaan terutama dari segi agama, bahasa, kebudayaan dan makanan.

"Pelancong Malaysia tidak akan berdepan banyak masalah selain penerbangan dari Malaysia ke destinasi itu banyak dan mudah," katanya.

Nusaleisure Travel menawarkan pakej murah antara RM700 hingga RM1,500 bergantung kepada lokasi pelancongan dan jenis penginapan di hotel.

Nazeran berkata, pihaknya dapat menawarkan pakej murah ke Indonesia kerana mengendalikan secara terus pembelian tiket, hotel, makanan dan pengangkutan di Indonesia.

“Saya mempunyai pejabat di Medan, Indonesia yang membolehkan urusan pakej melancong ke negara jiran itu dapat dikendalikan dengan baik.

Syarikat itu mengendalikan kira-kira tiga pakej ke Indonesia setiap minggu malah jumlah itu bertambah apabila cuti persekolahan dan musim perayaan.

“Kebanyakan agensi pelancongan tempatan turut menggunakan perkhidmatan kami untuk pakej ke Indonesia kerana kita mempunyai prasarana dan kemudahan di Indonesia,” katanya.

Selain agensi kerajaan, keluarga dan individu, banyak institut pengajian tinggi (IPT) menggunakan perkhidmatan syarikat itu.

“Nusaleisure menawarkan pakej melancong ke Indonesia dari dua orang dan mereka boleh memilih untuk menggunakan perkhidmatan pemandu pelancong dan pengangkutan yang disediakan atau bebas.

“Kami akan membawa ke beberapa destinasi yang menjadi tumpuan, misalnya untuk pakej Jakarta-Bandung, pelancong turut berpeluang membeli belah di Mangga Dua, Jakarta.

“Kami mahu pelancong merasa semua tempat untuk membeli belah supaya apabila balik ke Malaysia, mereka tidak kecewa kerana tidak dapat ke tempat yang diinginkan,” katanya.

Sementara itu, pihaknya bercadang mengadakan pakej Program 70 ke Shanghai, China atau Kemboja sebelum Ramadan ini.

Mereka yang berminat mengetahui lebih lanjut pakej yang ditawarkan Nusaleisure Travel Sdn Bhd, hubungi talian 019-3829202, 03-87338202 atau layari laman web www.nusatra.com


Petikan

Harian Metro, 5 Feb 2009.

No comments:

Post a Comment