Monday, January 12, 2009

Kota Kinabalu Sabah...

Aku baru balik dari melihat suasana negeri Sabah, mana tahu ada benda baru yang boleh dipakejkan, semua orang suka kelainan yang baru, maka aku harus mencari yang baru untuk dipakej, dijual seterusnya membuat semua orang bisa senyum....Tapi untuk ke sana, mengambil pakej free easy adalah lebih bagus, dan di sini aku ceritakan beberapa tips yang menarik, boleh dijadikan panduan..

Penerbangan
Aku menggunakan penerbangan MAS, beli masa tiket offer, jauh lebih murah dari Airasia...keselesaan sama kerana hanya gunakan pesawat 737...yang lebih hanya ada makan...Airasia harus beli...penerbangan mengambil masa 2jam 40minit...sempat 2 kali tidur untuk kaki tidur dan 5kali baca akhbar jika minat belek akhbar....

Penginapan
Penginapan yang bagus rasanya di Api-Api Center...di kawasan ini banyak apartment dan hotel untuk disewakan. Dikawasan ini ada Promenade hotel. Kawasan sekeliling begitu banyak fasiliti, ada bank, ada 7E, ada pusat urut, ada cafe cyber, ada cafe makan, tempat jual kereta etc....lain kata untuk free easy agak senang menginap di area ini....

Pengangkutan
Dari airport taxi cost hanya RM20...aku dapat innova...rasanya dekat jer...kurang 15 minit dah sampai...tapi tak apalah...cost itu sesuai dibayar, kalau mau murah nanti pak supir mau makan apa...

Untuk free easy package, banyak kenderaan sewa pandu sendiri terdapat di area sini. Untuk harga yang murah, boleh kontak orang ini, orangnya bagus nama Saufi 0198214405...dan untuk pengetahuan anda, dia adalah orang yang berikan sewa yang paling murah untuk sewa kereta dalam banyak2 kontak yang aku hubungi....

Perjalanan
Banyak benda yang mau diceritakan..tapi masa terhad untuk aku terus menulis...
esok aku akan post lagi cerita untuk dikongsi bersama....

No comments:

Post a Comment